راه‌اندازی ۸۰۰ هیئت مذهبی و ۶ دارالقرآن در مدارس همدان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از راه‌اندازی ۸۰۰ هیئت مذهبی و ۶ دارالقرآن در مدارس این استان خبر داد.

محمود نقوی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶ دارالقرآن با همت آموزش و پرورش افتتاح شده است، گفت: مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش از برکات نظام جمهوری اسلامی است که نگاهی ویژه‌ای به مسائل قرآنی دارد.

او آموزش قرآن را مقدمه‌ای برای رفتار‌های قرآنی دانست و افزود: در روند آموزش قرآن که شامل قرائت، فهم، تدبر و عمل است، تربیت قرآنی جامعه را در پی خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به سایر فعالیت‌های فرهنگی و دینی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی جاری برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه استان طراحی شد که تاکنون در ۸۰۰ مدرسه یادواره بزرگداشت مقام شهدا برگزار شده است.

نقوی با اشاره به اینکه برنامه راهیان نور هم با همکاری سپاه انجام شد گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک‌هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانش‌آموز و معلم از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند افزود: نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدای دانش‌آموز از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای تربیت اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روست گفت: برنامه جمعه‌های شهدایی برای آشنایی دانش‌آموزان با شهدا هر هفته با حضور در گلزار شهدا اجرا می‌شود.

نقوی به طرح امین اشاره کرد و افزود: در طرح امین بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی دارد و همچنین طرح معرفت با اعزام یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر به حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار شد.

او با بیان اینکه بازسازی و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهمترین برنامه‌های ماست که با جدیت پیگیر آن هستیم تصریح کرد: جشن تکلیف دانش‌آموزی در استان در حال برگزاری است و بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی در مدارس استان راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.